Find-revisor

Find en revisor – Hvad er dine behov?

Det er vigtigt at du er klar over hvad dine behov er, før du fx. begynder at google “find revisor”. Hvis du skriver “find revisor” på google, kommer der overvældende mange resultater. Derfor skal du have tænkt over hvad dit budget er, din revisors beliggenhed, åbningstider og om du har brug for en statsautoriseret revisor osv. før du påbegynder din research af revisorer. Derefter skal du begynde at undersøge markedet, før du vælger din revisor. Det bør du gøre, fordi der er er stor forskel på timepriser, medlemsfordele og service.

For et eksempel tilbyder OB Revision fri support til alle  deres kunder. Det betyder at du kan kontakte din revisor så meget du har behov for, uden at det koster extra. Derudover får du et 30 minutters rådgivningsmøde inkluderet hvert kvartal, uanset hvilken ydelse du køber.

Den måde du kan undersøge markedet på, er at kontakte flere forskellige virksomheder og revisionshuse. De fleste steder kan du få et uforpligtende tilbud og eventuelt arrangere et møde med dem. Det anbefales at kontakte de mindre revisionshuse, hvis du er en mindre virksomhed. Det anbefales, fordi de vil opfylde dine behov i samme grad som de store blot til langt lavere pris. En af grundene til at de store revisionshuse er dyrere, er blandt andet at de store revisionshuse har typisk mindst en statsautoriseret revisor. 

Derudover er det vigtigt at man har den rigtige kemi med sin revisor, og derfor er det anbefalelsesværdigt at arrangere et møde med sin potentielle revisor, så man kan finde ud af om det er en person man er tryg ved og har en god kemi med.  Afslutningsvist et det vigtigt at finde ud af hvordan det udvalgte revisionshus prissætter deres ydelser. Dette betyder fx. om du betaler en timepris eller i forhold til hvor mange bilag du har om måneden.

Det korrekte valg af revisor har stor indflydelse på din virksomhed, da de står for regnskab, bogføring, rådgivning, lønadministration, skat og moms. De håndterer altså din virksomheds økonomi. Er du erhvervsdrivende vil du sandsynligvis ikke være foruden en revisor. 

Hvad er en revisor?

Det vigtigt at vide hvad en revisor helt præcist er. Kort sagt er en revisor et individ, som er uddannet til at kontrollere virksomheders regnskaber. Deres arbejdsopgaver er bogføring, rådgivning, lønadministration, hjælp ved salg og køb af virksomheder, skat og moms. En revisor er din bedste sparringspartner, da personen har forretningsforståelse, styr på din økonomiske situation og de relevante love. 

Hvorfor skal du have en revisor?

En revisor sparer dig for en masse tid, som du kan bruge på at videreudvikle din virksomhed. En revisor har ikke kun kompetencer inden for økonomi, men også HR og juridisk rådgivning. En revisor kan medvirke til at forøge din virksomheds præstation meget på den lange bane. Der er mange der undlader at investere i en revisor. Dette gør de ofte fordi de mener at, det er for dyrt og at de kan gøre det selv. Dette resulterer typisk i fejl i bogføringen og regnskabet. Disse fejl kan resultere i at det ender med at blive dyrere at rette det end hvis de blot havde investeret i en revisor fra starten. Afslutningsvist pointeres det at du kan sagtens kan finde et billigt revisionshus der ikke koster det hvide ud af øjnene.

Find en revisor der passer til dine behov

Det er vigtigt at pointere, at titlen ‘revisor’ ikke er en beskyttet titel og dette betyder at alle kan kalde sig revisor. Der er tre slags revisorer; revisoren, den registrerede revisor og den statsautoriserede revisor. De to sidstnævnte er beskyttede titler, som betyder at man skal være uddannet til det, før man kan benytte en af de titler.

Hvilke regnskabsklasser eksisterer der?

Alle virksomheder inddeles i forskellige regnskabsklasser i størrelsesmæssig rækkefølge og alle regnskabsklasser har deres egne regler. Der er fire forskellige klasser A, B, C og D.  Regnskabsklassen B er yderligere inddelt i mikro B og små B. Derudover er C er også opdelt i mellemstore C og store C. Den største regnskabsklasse er D og den mindste er A. En virksomhed kan ændre regnskabsklasse, hvis deres størrelse ændrer sig. De faktorer der påvirker hvilken regnskabsklasse du tilhører, er omsætning, balancesum og antal ansatte. 

Hvilken regnskabsklasse tilhører din virksomhed?

Under regnskabsklasse A befinder de mindste virksomheder sig. Det er personlige virksomheder, interessentselskaber og virksomheder med begrænset ansvar.

Ved personligt ejede virksomheder er der ingen beløbsgrænser. 

Ved helt små virksomheder er der følgende krav:

  • Omsætning 0-14 mio kr
  • Balancesum 0-7 mio kr
  • Antal ansatte 0-10 medarbejdere.

Klasse B virksomheder kendetegnes ved at de har begrænset hæftelse, fx. anpartsselskaber (ApS), aktieselskaber (A/S) og virksomheder med begrænset ansvar. I denne her regnskabsklasse skal:

  • Omsætningen være mellem 0-89 mio kr
  • Balancesummen være mellem 0-44 mio kr
  • Antal ansatte skal være mellem 0-50 medarbejdere.

Klasse C er de virksomheder, som ikke er hører under regnskabsklasserne A og b, og som ikke er børsnoterede eller statslige aktieselskaber. De virksomheder der hører under mellemstore C regnskabsklassen, skal:

  • Omsætningen være mellem 89-313 mio kr,
  • Balancesummen være mellem 44-156 mio kr
  • Antal ansatte være mellem 50-250 medarbejdere.

Dem der er under store C skal:

  • Omsætningen være over 313 mio kr
  • Balancesummen være over 156 mio kr
  • Antal ansatte være over 250 medarbejdere. 

De virksomheder, der hører under klasse D er børsnoterede selskaber og statslige aktieselskaber. Der er ingen størrelseskrav til disse virksomheder.  

Find Revisor i dag

Find en Revisor i dag! Er du på udkig efter en super begavet revisor der har over 25 års erfaring? Derudover til en fordelagtig pris som er langt under markedsprisen. Kontakt os, få et uforpligtende kaffemøde med vores revisor og få et godt tilbud.