Har du brug for assistance med opstilling af regnskab?

Hos OB Revision tilbyder vi hjælp med opstilling af regnskab uden revidering. Alt efter hvilken regnskabsklasse din virksomhed betegnes som, kan det være en kompliceret affære at opstille et regnskab, samt tage højde for de forskellige krav der er til hver regnskabsklasse. Vi kan hjælpe dig med en korrekt opstilling af dit regnskab, så du er sikker på at alt er i orden.

Hvorfor skal man bruge hjælp til opstilling af regnskab?

Det er en god idé af få professionel hjælp til opstilling af regnskab, da det giver en sikkerhed – selvom der ingen revisor erklæring er sat på. Vores revisor laver opstillingen og ser overordnet på, om alt ser fornuftigt ud. Ved nogle regnskabsklasser er der krav om revisor erklæring, har din regnskabsklasse ikke det, kan hjælp til opstilling af regnskab være en fornuftig og billig løsning.
Du kan læse mere om de forskellige regnskabsklasser og krav til regnskaber længere nede.

Hvorfor skal du vælge OB revision?

OB Revision er et mindre revisionshus, hvor vi sætter den tætte relation til kunder højt. Vi ønsker gode langvarige samarbejder med vores kunder, hvor vi ikke går på kompromis med kvaliteten af arbejdet. Vores kompetente revisor har over 25 års erfaring i branchen og er kendt for sit yderst høje serviceniveau.

Derudover har vi yderst konkurrencedygtige priser, hvor alle kan være med. Vi har nemlig regnet ud, at vi kan spare vores kunder for mellem 25-40% på deres revisorregning.

Pris for hjælp til opstilling af regnskab

Hos OB Revision skræddersyer vi løsninger til hver enkelt kunde, hvilket også betyder at vi ikke har en standardpris for opstilling af regnskab. Ofte vælger vores kunder enten en all inclusive løsning, eller en løsning hvor vi samler årsrapporten og selvangivelsen.

En all inclusive løsning vil indeholde alle de aktiviteter du ønsker at samle hos OB Revision. Sådan en løsning vil ofte indeholde: årsrapport, selvangivelse, bogføring og momsindberetning. Her vil man også kunne inkludere lønadministration eller en anden post som er relevant for dig og din virksomhed. Ofte kan det betale sig økonomisk at samle alle revisionposter under ét tag, og spare penge som kan bruges mere værdifuldt i din virksomhed.

En løsning hvor vi samler årsrapporten og selvangivelsen er også populær blandt de kunder, som selv ønsker at stå for deres bogføring og momsindberetning.

Til alle vores løsninger medfølger der fri telefonisk support, hvor du vil komme direkte igennem til vores revisor. Derudover tilbyder vi også et gratis rådgivningsmøde, enten kvartalvis eller halvårligt, hvor du vil modtage rådgivning af vores revisor.

Du kan finde priseksempler på løsninger hos vores aktuelle kunder under Priser. Disse priser er ikke faste priser, men blot eksempler på løsninger som aktuelle kunder har fået skræddersyet til deres behov. Dette kan give et indblik i hvilket prisleje OB Revision arbejder med.

Regnskabsklasser og krav til regnskab

Der findes 4 forskellige regnskabsklasser, som inddeler virksomheder i kategorier og afgør hvilke krav der er til virksomhedernes regnskaber. Der findes regnskabsklasse a, regnskabsklasse b, regnskabsklasse c og regnskabsklasse d, hvor regnskabsklasse a er den regnskabsklasse med færrest krav og regnskabsklasse d er den regnskabsklasse med flest krav. Du kan læse om de forskellige regnskabsklasser og de forskellige krav dertil nedenfor.

Hvem

  • PMV’er
  • Enkeltmandsvirksomheder
  • Små virksomheder med begrænset ansvar
  • Interessentselskaber
  • Andelsboligforeninger
  • Foreninger der driver virksomhed
 
Krav
  • Ledelsespåtegning
  • Anvendt regnskabspraksis
  • Resultatopgørelse
  • Balance
 
Små virksomheder betegnes ved:

Nettoomsætning på 0 – 14.000.000kr.

Balancesum på 0 – 7.000.000kr.

0 – 10 antal ansatte i gennemsnit.

Hvem

  • Virksomheder med begrænset hæftelse
Mikro B
  • Nettoomsætning på 0 – 5.400.000kr.
  • Balancesum på 0 – 2.700.000kr.
  • Max. 10 medarbejdere ansat i gennemsnit
Små B
  • Nettoomsætning på max. 89.000.000kr.
  • Balancesum på max. 44.000.000kr.
  • Max. 50 medarbejdere ansat i gennemsnit
 
Krav
  • Ledelsespåtegning (medmindre der kun er 1 person i ledelsen)
  • Anvendt regnskabspraksis
  • Resultatopgørelse
  • Balance
  • En revisionserklæring (små virksomheder kan fravælge dette)
  • Evt. en ledelsesberetning, hvis virksomhedens aktiviteter og økonomiske forhold har ændret sig væsentligt.
  • Evt. koncernregnskab
 
Små virksomheder kan fravælge revisorerklæring hvis:

Nettoomsætning på max. 8.000.000kr.

Balancesum på max. 4.000.000kr.

Max. 12 medarbejdere ansat i gennemsnit

Hvem
  • Virksomheder som ikke hører ind under regnskabsklasse A eller B, og som ikke er børsnoterede, eller er statslige selskaber
Mellemstore C
  • Nettoomsætning på 89.000.000 – 313.000.000kr.
  • Balancesum på 44.000.000 – 156.000.000kr.
  • 50 – 250 medarbejdere ansat i gennemsnit
Store C
  • Nettoomsætning på 313.000.000kr. Eller mere
  • Balancesum på 156.000.000kr. Eller mere
  • Mere end 250 medarbejdere ansat i gennemsnit
 
Krav
  • Ledelsesberetning
  • Ledelsespåtegning
  • Anvendt regnskabspraksis
  • Revisionspåtegning
  • Resultatopgørelse
  • Balance
  • Pengestrømsopgørelse

Hvem

  • Børsnoterede selskaber
  • Statslige aktieselskaber
  • Uanset størrelsen på selskabet

 Krav

  • Ledelsespåtegning
  • Ledelsesberetning
  • Hoved-og nøgletals oversigt
  • Resultatopgørelse
  • Balance
  • Egenkapitalsopgørelse
  • Pengestrømsopgørelse
  • Revisionspåtegning
  • Beskrivelse af mangfoldighedspolitik
  • Noter
  • Redegørelse for anvendt regnskabspraksis

Opstilling af regnskab

Har du mod på selv at opstille dit regnskab, kan du også gøre det såfremt du ikke har revisionspligt. Der findes flere enkle skabeloner som kan anvendes, hvis du foretager en simpel google søgning.
Inden du går igang, vær sikker på at du ikke har revisionpligt og at du opfylder de krav som hører med til din virksomheds regnskabsklasse. Disse krav kan du læse om ovenfor.

Vi anbefaler dog at få professionel hjælp til opstilling af regnskab, hvis regnskabet skal bruges i banken eller som dokumentation. OB Revision tilbyder opstilling af regnskab som en del af vores ydelser. Vores revisor har over 25 års erfaring, og er kendt for sin gode service. Vi har konkurrencedygtige priser, uden at gå på kompromis med kvaliteten af vores arbejde. Vi vægter nemlig vores kunder højt, og foretrækker gode og lange samarbejder med vores kunder. Det mener vi tilfører mere værdi til vores arbejde, og gøre kvaliteten af vores arbejde bedre.

Kontakt os

Kontor

Naverland 31
2600 Glostrup

Kontakt info

Telefon nr : 29628768

Åbningstider

MAN-FRE 08:00 – 16:00